Ny trailer | Ant-Man and the Wasp

 
 
Nu har vi äntligen en trailer! 
 
Ant-Man and the Wasp är uppföljaren till filmen Ant-Man som kom för tre år sedan, alltså år 2015. Jag själv tyckte inte att filmen var jätte bra, ni kan läsa min recension härmen jag har mycket större förväntingar på den här. Främst eftersom att vi faktiskt nu har två huvudkaraktärer - Paul Rudds Ant-Man och Evangeline Lillys Wasp. Ant-Man and the Wasp kommer att ha premiär den 4 juli Sverige, men innan dess måste vi diskutera trailern. Vad tyckte jag? Ser det bättre ut än den första? 
 
Svaret för mig är verkligen ja, det här ser mycket bättre ut än den första filmen. Det här känns mycket mer balanserat än den första, där mitt främsta problem var att humorn kom i vägen för själva handlingen. Därför tyckte jag verkligen om att vi bara fick en liten, liten glimt av Luis i den här trailern, eftersom att det kanske betyder att han har en mycket mindre roll i uppföljaren. Självklart finns fortfarande humorn kvar, Paul Rudd är ändå Ant-Man, men den är mer subtil. Den känns mer naturlig, vilket jag tycker om. 
 
 
      
 
 
En annan aspekt som jag verkligen tycker om med den här trailern är det faktum hur naturligt det känns att Hope arbetar tillsammans med Scott. Ibland känns team-ups helt orimliga, eller i alla fall onödiga, men det är inte fallet här. Det känns nästan som att det var Wasp som den första filmen saknade. Älskar det faktum att hennes dräkt även är mer teknologiskt avancerad än vad Ant-Mans är. Det hjälper även till med hennes integration i universumet. För Scott kommer nog verkligen att behöva henne. 
 
Sedan måste vi även nämna Ghost. Ghost, spelad av Hannah John-Kamen, är skurken i Ant-Man and the Wasp och vi ser henne runt 0:57 i denna trailer. Jag tycker verkligen om det faktum att vi får en till kvinnlig skurk, efter Hela! Extra kul också då detta är ett medvetet val, eftersom att Ghost faktiskt är en man i serietidningarna. Tycker även om hur dräkten ser ut on-screen. Den är först och främst sann till originalet, men även väldigt snygg överlag.
 
Den sista aspekten jag vill ta upp är att jag verkligen tycker om hur de använder sig av shrinking. I förra filmen var det främst Ant-Man som krympte, men nu är det allt! Det kan nog användas som riktigt bra comic-relief, och riktigt bra gjorda action scener som vi bland annat får ett smakprov på när Wasp undviker ett par knivar. Tycker överlag att det här ser riktigt, riktigt bra ut. För första gången har jag ingenting att klaga på i en trailer, och det förvånade mig verkligen när det är Ant-Man det handlar om. Ser fram emot juli!