Lista | Det ultimata kompisgänget

Onsdag och samarbete! Veckans tema är "vänskap", och jag såg att Karin hade gjort ett väldigt roligt inlägg på sin blogg om detta så jag tänkte göra detsamma. Det är en lista kring vilka fiktiva vänner en skulle välja vid en viss tudpunkt. Min version blir en blanding mellan Karins nya inlägg, och gamla. Inlägget är en samarbete mellan mig, KarinSaraElsaLovisa och Felicia.
 
 
 
En vän som alltid ställer upp
 
Egentligen skulle jag kunna nämna vem som helst från Supergirl under denna kategori, men utifrån de senaste avsnitten skulle jag faktiskt vilja säga att Alex Danvers är mitt val. Hon hjälpte både Ruby och Samantha, när dem inte ens frågade om det. Hon har verkligen växt i mina ögon under den senaste tiden, och jag tror att en verkligen skulle kunna räkna med Alex. 
 
 
 
 
En vän som hjälper till att stalka dina crushes
 
Kollade igenom alla aktuella serier jag följer, och kom fram till att det egentligen bara finns en att välja under denna kategori. Nämligen Felicity Smoak från Arrow. Hon är först och främst en fantastisk karaktär, men hon är även den som nog överlägset bäst skulle kunna stalka någon om det behövdes. Det känns alltid som att hon kan få fram vad som helst, hur snabbt som helst.
 
 
 
 
En vän som du kan kopiera din läxa av
 
Detta är precis som Felicity (eller alla på den här listan, ärligt talat) ett självklart val. Det finns ingen smartare än Jemma Simmons från Agents of SHIELD på tv just nu. Jag tycker det bästa med Simmons är att hon inte bara är boksmart heller, utan klarar sig i vilken situation hon än hamnar i. Tror verkligen att det skulle vara ett bra beslut att kopiera min läxa av just Simmons.
 
 
 
 
En vän att resa tillsammans med
 
Jag är så nöjd med detta val! I mean, hur kul vore det inte att resa med Lucy Preston från Timeless? Hon vet i princip allt om vår historia, och skulle antagligen berätta något intressant om allt vi såg på våra resor. En perfekt match för mig som också tycker om historia. Ser fram emot Timeless' andra säsong också, för där kan vi i alla fall  resa fiktivt med henne.
 
 
 
 
En vän som alltid är pepp och gör allt mycket bättre
 
Jag älskar Mary Shaw från Frankie Drake Mysteries, ler alltid när hon dyker upp på min skärm. Därför tycker jag att hon också är ett självklart val för denna kategori, en vän som alltid är pepp och gör allt mycket bättre. För jag tror verkligen att denna glädjespridare skulle göra allt bättre. Det gör hon redan så bra på Frankie Drake, och jag tror att hon skulle lyckas ännu bättre i verkligheten.
#1 - Lena

Jag skulle så vara bästa vän med Lucy och fangirla över alla historiska personer dem träffade. Haha hade varit avis på Bonnie & Clyde mötet dock! :P