Fictional Em kollar ikapp serier (1)

 
 
Dynasty | Avsnitt 10 & 11
 
Är inte övertygad om jag tycker om den här serien, om jag ska vara ärlig. Alla kvinnor i den här serien motarbetar varandra, helt utan anledning. Varför inte jobba tillsammans? Samtidigt som Dynasty är så nedlåtande också. I avsnitt tio till exempel så använde sig (igen) Dynasty av bl.a. "walk of shame" och slutshaming på grund av klädväl, vilket är återkommande i den här serien. 
 
Men sedan jobbade ändå Fallon och Cristal lite med varandra i dessa avsnitt, vilket var skönt att se. Det får mig ändå att bli relativt hoppfull för framtiden. Hur kan dem inte se hur starka dem är tillsammans, när dem inte lägger inte ner all tid för att jobba emot varandra? Frustrerande. På tal om frustrerande - Sam? Ugh, tycker verkligen inte om honom.
 
 
The Brave | Avsnitt 10, 11 & 12
 
Det här är också en serie som går utför för mig. Mitt problem är här främst att det inte finns någon undanliggande handling. Det är strikt ett fall per avsnitt, och jag tycker inte att det fungerar. Det behövs nästintill alltid något större i bakgrunden om en serie ska fungera. I dessa tre avsnitt fick vi flygplanskapningar, räddningar av lagmedlemmar och ett kidnappningsfall av en liten tjej. Intressanta fall, men ingenting mer.
 
Det är liksom säsongs/seriefinal nästa vecka, men det finns ingen spänning överhuvudtaget kring vad som kommer hända. För det finns ingenting som egentligen har någon mening, bara ett av fallen. Om serien blir nedlagd, så kommer jag ha förståelse. För det går inte att bygga en serie utan spänning, när den handlar om ett rescue-team. Det går inte!
 
 
The Flash | Avsnitt 10 & 11
 
Flash är alltså tillbaka - "yay". När jag såg att det skulle komma ett Ralph-baserat avsnitt var det nästan så att jag lade ned. Jag står inte ut med det faktum att en serie gör ett avsnitt centrerat till ett sexistiskt arsle. Det finns inte på kartan för mig. Det är verkligen knappt att Arrowverse-faktorn kan rädda The Flash för mig. 
 
Tyckte även att avsnitten, kvalitetsmässigt, var mediokra. Tycker verkligen att serien har blivit tråkig denna säsong. Det känns som att avsnitten håller på i en evighet, och det är problematiskt. Samtidigt som jag är så less på att läsa allt onödigt hat gentemot Iris i kommentersfälten efter alla avsnitt. Känns så ovärdigt. Tror överlag hela Flash-spektaklet skulle behöva lite av en reboot.  
#1 - Karin

Tycker också att Flash har blivit lite tråkigt. Har nog inte stört mig på Iris på ett bra tag nu. Men hon går mig på nerverna ibland. Men värre är nog Ralph.

Svar: Ja, ugh - Ralph! Tycker Iris är precis lika irriterande som alla andra karaktärer är på The Flash haha. Har även börjat tycka att Caitlin/Killer Frost storylinen känns lite off!
Emelie Karlsson

#2 - Karin

Förresten, vem är Frank? Finns väl ingen Frank? Menar du Ralph?

Svar: Haha oj!! Gjorde en mental note igår att jag skulle ändra det innan jag publicerade, blev tydligen inte så!
Emelie Karlsson