Veckans tv | Legends of Tomorrow

Många serier har nu uppehåll på grund av de olympiska spelen, så allt som stod på mitt schema denna vecka var faktiskt Legends of Tomorrow. Skönt. Då passade jag även på att kolla ikapp de två avsnitt jag hade missat, så att jag även kunde fylla ut detta inlägg lite. 
 
 
 
3.09 Beebo the God of War
 
Det här avsnittet måste vara bland det dummaste jag har sett. Självklart förstår jag att det skulle agera som ett ytterligare förväl för Stein, men kunde dem inte gjort det på ett bättre sätt i så fall? Det här avsnittet kändes ytterligare som en fördumning av vikingar, vilket amerikanska serier verkar ha en fetish för. Sedan tyckte jag även att det blev lite väl löjligt att allt egentligen utgick från Beebo. En leksak. Annars tyckte jag att det var relativt skönt att Jefferson lämnade, då han kändes väldigt malplacerad utan Stein. 
 
 
3.10 Daddy Darhkest
 
Och nu när Jefferson lämnade, kanske Constatine kan bli en konstant i laget? Tror verkligen att han skulle passa in! Han är även en fantastisk karaktär, som fungerar bättre i dessa sammanhang än vad han gjorde i sin egna serie. Tyvärr tyckte jag dock inte att avsnittet var så bra, eftersom att det även centrerades väldigt mycket kring Darhk. Hade redan fått nog av honom när han var med i Arrow, men att han nu återvinns i Legends of Tomorrow (över två säsonger!) känns lite som ett dåligt skämt. 
 
 
3.11 Here I Go Again
 
Ett avsnitt i stil av Groundhog Day och Source Code, två filmer som jag tycker om jätte mycket. Kul! Tyckte överlag att det här avsnittet faktiskt var jätte bra. Det var bra att Zari fick mer skärmtid, och att vi samtidigt fick lösa lite inre konflikter hos andra karaktärer. För på den senaste tiden har det känts lite som att vissa har glömts bort, och att det knappt finns någon lagdynamik. Så detta avsnitt var verkligen välbehövligt, samtidigt som det var väldigt underhållande och emotionellt! Och Sara+Ava? Yes, please.