Serietidningar jag älskar just nu

Förut, när jag på thoughts by em lade upp ett inlägg som handlade om serietidningar, skrev jag att detta skulle bli något jag skrev om mer på min blogg. Så blev det inte riktigt. Men nu när jag har en ny blogg, igen, så tänkte jag att det faktiskt vore passande. Serietidningar är ändå något som tar upp en stor del av mitt liv, och jag tänker därför att det vore kul att skriva om det ibland. Det kanske får fler människor att öppna ögonen för serietidningar, vem vet. Nu kör vi i alla fall! Detta är mina favoritcomics just nu.
 
 
 
 
Vi börjar med The Mighty Thor, min absoluta favorit just nu. The Mighty Thor handlar om vår nutida Thor, vilket är Jane Foster. Från en början handlar berättelsen egentligen bara om acceptans kring en ny Thor, men vad den främst handlar om är Malekith och ett krig mellan alla realms. Tycker att denna berättelse är helt fantastisk! Älskar hur den är ritad, älskar hur den är skriven - älskar Jane. Tycker även att allt är så intressant, vilket är ovanligt för mig när jag läser comics. Får nya favoritkaraktärer hela tiden, samtidigt som jag lär mig saker hela tiden. Läser just nu den femte (och antagligen sista) volymen, som släpps i sin helhet i sommar. 
 
 
 
 
Sedan hittar vi A-Force, som också är en serie skapad av Marvel. A-Force är egentligen en 100% kvinnlig variant av Avengers/X-Men/vilket team som helst, och jag är besatt. Våra främsta huvudkaraktärer är She-Hulk, Captain Marvel, Medusa, Dazzler och Sister Grimm. Den handlar främst om Battleword och dess kvarlevor i bl.a. Singularity. Älskar först och främst att det är en serietidning som i princip enbart består av kvinnor, men älskar även de karaktärer som serien centrerar kring. Det är en perfekt serietidning, som tyvärr är avslutad (om jag förstått rätt). Ligger på den tredje (officiellt andra) och sista volymen. 
 
 
 
 
Sist men inte minst hittar vi Gotham Academy, den enda serie på listan som är skapad av DC och inte Marvel. Detta är en mer ungdomlig serietidning, som utspelar sig på en skola i Gotham. Tycker att denna serietidning känns lite som den svenska animerade barnserien Creepschool, om det är något ni kommer ihåg! Det bästa med Gotham Academy tycker jag egentligen är det faktum att den utspelar sig på en skola, den är mycket mer down to earth än de andra jag läser. Det är mer mysteri-lösande, än episka fighter. Ligger just nu på den tredje volymen. Efter det ska jag läsa "second semester", och sedan deras crossover med Lumberjanes.