Första intryck | A.P. Bio

 

1.01 Catfish
 
Som jag tidigare nämnt har A.P. Bio faktiskt varit en av de serier jag sett fram emot mest denna seriesäsong, eftersom att trailers för mig verkligen fått detta att se ut som en guldklimp. Nu har det första avsnittet släppts, och jag måste faktiskt säga att jag fortfarande är positivt inställd till denna komediserie. Måste först och främst säga att jag fullkomligt älskar Patton Oswalt, som i denna serie spelar rektorn. Han är rolig i vad han än är med i. Glenn Howerton, spelar vår huvudroll Jack, är ett perfekt val för den omotiverade läraren likt Hugh Grant från The Rewrite. Hela serien känns alltså väldigt genomtänkt och väldigt smart skriven. 
 
Vad jag inte förväntade mig att tycka om, som jag älskade, var de andra lärarna på skolan. I detta första avsnitt presenterades tre kvinnliga lärare - Stef, Mary och Heather. Tyckte att det var en jätte roligt detalj att ha med, och jag tycker nästan scenerna med Jack i lärarrummet var de bästa. Ser fram emot att lära känna dessa tre karaktärer mer, då jag tror dem kan bidra med mycket bra i serien. Överlag måste jag faktiskt säga att jag är nöjd med detta första avsnitt! Det var inte alls så hysteriskt som jag trodde det skulle vara, och var istället mycket bättre genom att kännas planerat och smart. Hoppas det håller.