Filmrecension | Lady Bird

 
 
 
     Handling
 

Christine "Lady Bird" MacPherson is a high school senior from the "wrong side of the tracks." She longs for adventure, sophistication, and opportunity, but finds none of that in her Sacramento Catholic high school. Lady Bird follows the title character's senior year in high school, including her first romance, her participation in the school play, and most importantly, her applying for college.

 
     Mina tankar 
 
Den här filmen var så himla mysig. Som en lugnare, indie-version av The Edge of Seventeen. Tyckte om denna film jätte mycket, tror verkligen jag har en grej för denna typen av filmer. Jag är även helt och hållet förälskad i Saoirse Ronan, för hur vacker och begåvad är hon inte? Lady Bird känns överlag som en väldigt balanserad film. Vi fördjupar oss i Lady Birds förhållanden - till Sacramento, till sin mamma, till sig själv. Allt är väldigt vackert gjort, och jag tycker helt enkelt att det här är en riktigt bra film. Familjär, mänsklig och genuin. Lady Bird.
 
 
#1 - Felicia

Jag brukar gilla filmer som har samma ton som denna men jag vet inte var något som inte funkade för mig här, haha. Kan ha sett den vid fel tillfälle eller något men gillade den inte speciellt mycket när jag såg den, tyvärr.

Svar: Vad tråkigt!! Har sett ganska många som inte tyckt att den var så fantastisk, så jag är verkligen glad över att jag faktiskt tyckte om den så mycket som jag gjorde! Tycker dock inte att den är Oscar-värd, riktigt. Värd att bli nominerad, men inte att vinna!
Emelie Karlsson