Filmer som kommer i mars

Redan nästa vecka börjar mars månad, och jag tänkte därför att jag nu kunde lista de filmer som kommer på bio i Sverige under denna tredje månad. Det är faktiskt en hel del storfilmer som släpps, vilket är kul! Har exkluderat de filmer som kommer som redan har varit bioaktuella i andra länder under en lång period. T.ex. I, Tonya och Lady Bird. Men nu kör vi, helt enkelt.
 
 
 
Paficic Rim Uprising
 
Det känns som att det finns cirka noll hype kring Pacific Rims uppföljare, men jag kan knappt bärga mig. Jag älskade den första filmen, och tror att den här kan bli ännu bättre! Dessa filmer är så otroligt bra gjorda, och om berättelsen misslyckas är det ändå ögongodis. Fantastiska effekter, fantastiska actionsekvenser. Transformers done correct? I think so.
 
Jake Pentecost, son of Stacker Pentecost, reunites with Mako Mori to lead a new generation of Jaeger pilots, including rival Lambert and 15-year-old hacker Amara, against a new Kaiju threat. // premiär: 23 mars
 
 
 
 
Tomb Raider
 
Tomb Raider är en film som jag inte har några planer på att se på bio, men som jag har en otrolig respekt för. Älskar först och främst det faktum att Alicia Vikander spelar Lara Croft, tycker det är jätte coolt. Tycker även verkligen om det sättet denna film har skapats på, allt känns så genuint med det faktum att Vikander faktiskt gör de flesta actionscenerna själv utan stuntman, samt att hon verkligen, verkligen har tränat för denna roll. Hoppas verkligen att den blir bra, även fast den inte är för mig.
 
Lara Croft, the fiercely independent daughter of a missing adventurer, must push herself beyond her limits when she finds herself on the island where her father disappeared. // premiär: 16 mars
 
 
 
 
Ready Player One
 
När jag såg den första trailern för Ready Player One tänkte jag att det var en film jag aldrig skulle se. En sci-fi- och gamerdröm. Men ingenting för mig, helt enkelt. Men jag har ändrat denna åsikt totalt nu, för den verkar så cool! Alla effekter är så otroligt välgjorda, och världen som filmen utspelar sig i verkar så otroligt intressant! Samt alla popculture referenser. Vill verkligen se denna, måste bara läsa boken först.
 
When the creator of a virtual reality world called the OASIS dies, he releases a video in which he challenges all OASIS users to find his Easter Egg, which will give the finder his fortune. Wade Watts finds the first clue and starts a race for the Egg. // premiär: 28 mars
 
 
 
 
12 Strong
 
Igen, ingenting för mig - men kanske för dig! Har alltid haft problem med krigsrelaterade filmer då jag ofta tycker de är problematiska. Speciellt när dessa filmer behandlar så kontroversialla krig som det mellan USA och Afghanistan. Men kanske denna film bidrar med något nytänke, vi får se. Vi har ändå en skådespelarskara som inte känns så klyschig när det kommer till krigsfilmer. 
 
The True Story of the Army's Special Forces "Green Berets", who within weeks responded to the 9-11 attack. Green Berets, with the help of the 160th SOAR(A), took over the country and allowed other Special Forces and the rest of the conventional military to begin the more publicly visible war. // premiär: 9 mars
 
 
 
 
Red Sparrow
 
Det här var den film jag såg fram emot mest i mars i år. Red Sparrow, en film som känns som det skulle kunna vara en Black Widow-film. Men även en film som skulle kunna göra det Atomic Blonde inte lyckades med, skapa en cool, kvinnoledd actionfilm. Men filmen har blivit sågad nu vid dess premiär, för att inte riktigt leverera, så jag vet inte vad jag ska tro. Hoppas dock fortfarande att jag kan älska den.
 
A young Russian intelligence officer is assigned to seduce a first-tour CIA agent who handles the CIA's most sensitive penetration of Russian intelligence. The two young officers collide in a charged atmosphere of trade-craft, deception, and inevitably forbidden passion that threatens not just their lives but the lives of others as well. // premiär: 2 mars