Younger: säsong 3

 
YOUNGER SÄSONG 3
 
Handling 
 
Follows 40-year-old Liza, a suddenly single mother who tries to get back into the working world, only to find out it's nearly impossible to start at the bottom at her age. When a chance encounter with a 20-something guy at a bar convinces her she looks younger than she is, Liza tries to pass herself off as 26 -- with the help of a makeover, courtesy of her best friend Maggie. Armed with new confidence, she lands a job as an assistant to the temperamental Diana and teams up with her new co-worker and fellow 20-something Kelsey to make it in the career of her dreams.
 
Mina tankar 
 
Jag är inte säker, eftersom jag fortsätter att blanda ihop säsonger, men jag tror att den tredje säsongen är min favorit hittills. Det började hetta upp sig på riktigt mellan Liza och Charles, Kelsey fick reda på hur gammal Liza faktiskt är samtidigt som vi innan dess fick se dem vara råcoola på jobbet med Millennial. Tyckte även om verkligen om den tvådelade säsongsfinalen när de åkte till Hamptons för en bokmässa. Det var skönt att komma bort från New York ett tag, och se dem mer i semesterformat. Speciellt, igen, med Charles och Liza. Vet att det kommer hetta till mellan dem i säsong fyra, och jag längtar redan. 
 
 
Det bästa och sämsta med säsongen 
 
Det bästa med den här säsongen var ganska uppenbart för mig förhållandet mellan Liza och Charles, speciellt i säsongsfinalen. Det finns så otroligt mycket kemi mellan dem, så otroligt mycket sexuella och emotionella känslor. Ugh, jag vill bara ha dem tillsammans just nu! Men jag tyckte även om att vi fick se ganska mycket mer jobbrelaterat. Även fast det tidigare har varit mycket så fick vi nu mer detaljerat, tycker jag. Med utflykterna, mötena, författarna, böckerna. Det var kul att följa. Tyckte även att denna säsong lyckades jätte bra med komedin! Mycket fler roliga scener i denna säsong. Det sämsta med säsongen var hela berättelsen med miljonären som investerade i Empirical. Han var så sjukt frustrerande, och det sänkte verkligen vissa avsnitt tråkigt nog. Det kändes lite onödigt hela grejen. 
 
Säsongens bästa och sämsta karaktärer
 
Som jag tidigare nämnt i mina säsongsrecensioner är självklart Liza alltid den bästa karaktären, men i den här säsongen måste jag faktiskt även ge hedersmedaljer till både Charles och Josh. De har lyft denna säsong något otroligt genom att utvecklats med varje avsnitt. Det var speciellt kul att se Josh verkligen försöka med Liza. Ge förhållandet allt. Samtidigt som det självklart även var fantastiskt att följa den gulliga, snälla Charles komma allt närmare Liza. Säsongens sämsta karaktär är väl ganska uppenbart Radha - behövdes hon ens? För jag tror verkligen inte det överhuvudtaget.