Younger: säsong 2

 
YOUNGER SÄSONG 2
 
Handling 
 
Follows 40-year-old Liza, a suddenly single mother who tries to get back into the working world, only to find out it's nearly impossible to start at the bottom at her age. When a chance encounter with a 20-something guy at a bar convinces her she looks younger than she is, Liza tries to pass herself off as 26 -- with the help of a makeover, courtesy of her best friend Maggie. Armed with new confidence, she lands a job as an assistant to the temperamental Diana and teams up with her new co-worker and fellow 20-something Kelsey to make it in the career of her dreams.
 
Mina tankar 
 
När en maratonkollar en serie, tycker jag alltid det är svårt att separera på säsongerna. Detta är även fallet med Younger. Men jag tyckte väl ungefär att säsong två höll samma nivå som den första säsongen, förutom att vi fick lite mer chockerande element. T.ex. fåret och Thad. Det var en bra och underhållande säsong, men jag känner lite att vi behöver förändring. Det känns som att vi står och betar på ungefär samma ställe hela tiden just nu. Tror att det främst är Liza som behöver göra något stort - men det känns som att det redan är på ingång. 
 
 
Det bästa och sämsta med säsongen 
 
Det bästa med säsongen tyckte jag faktiskt var att Kelsey och Liza fick mer ansvar på jobbet, det var intressant att följa. Speciellt när detta även bidrog med mer Charles scener, där vi även fick se Liza falla för honom mer och mer. Annars var det bästa med den andra säsongen även det som var bäst med den första säsongen, alla relationer. Skönt att vi får en rotation med dem nu också, i och med Thad bland annat. Det sämsta med säsongen var väl att inget riktigt kändes betydelsefullt. Thad dog men ingen verkade bry sig. Den där killen hade sex med får men ingen verkade bry sig. Ville kanske mer att Liza skulle berätta för någon hur gammal hon faktiskt var. Har väl börjat få en längtan efter känslor i Younger. 
 
Säsongens bästa och sämsta karaktärer
 
(Eftersom jag maratonkollar serien har jag redan hunnit komma till säsong fyra innan jag hann besvara denna fråga, så förlåt om jag helt blandar ihop säsonger). Charles har växt otroligt i mina ögon denna säsong, och har blivit en stor favorit. Älskar hans interaktioner med Liza. Men jag måste ändå, trots det, säga att Liza fortfarande var säsongens bästa karaktär. Tror inte hon kan bli slagen egentligen. Säsongens sämsta karaktär har jag egentligen ingen aning om vem jag vill tilldela. Men jag kan i alla fall tilldela Thad säsongens mest irriterande karaktär. Kan till och med säga att jag blev lättad när han dog på slutet. 
 
Övriga tankar 
 
Säsongens höjdpunkt var för mig när Liza valde att rymma från jobbet när Kelsey sa vad hon sa till henne, och alla började leta efter henne för att få henne tillbaka. Tyckte det var jätte fint att faktiskt få bekfräftelse på hur hon omtyckt hon är, samt hur mycket alla bryr sig om henne. Sedan måste jag även berätta att jag nu officiellt är team Charles. Älskar Josh, men tror han skulle passa bättre med någon annan. Precis som jag tror att Liza skulle passa bättre med någon annan. Det är jätte fint hur mycket de bryr sig om varandra, och det kommer hemskt att se dem göra slut på riktigt. Men det behövs.