Younger: säsong 1

 
YOUNGER SÄSONG 1
 
Handling 
 
Follows 40-year-old Liza, a suddenly single mother who tries to get back into the working world, only to find out it's nearly impossible to start at the bottom at her age. When a chance encounter with a 20-something guy at a bar convinces her she looks younger than she is, Liza tries to pass herself off as 26 -- with the help of a makeover, courtesy of her best friend Maggie. Armed with new confidence, she lands a job as an assistant to the temperamental Diana and teams up with her new co-worker and fellow 20-something Kelsey to make it in the career of her dreams.
 
Mina tankar 
 
Hur länge sedan var det inte jag gjorde något liknande? Hur länge sedan var det inte jag faktiskt utförde ett genuint maraton, och recenserade varje säsong? Det måste nästan varit när jag maratonkollade Teen Wolf, vilket var ett bra tag sedan. Nu är det i alla fall dags igen, fast med Younger denna gång. En serie jag började kolla på för två dagar sedan, och nu fullkomligt älskar. Den är hittills otroligt lättsmält och innehåller fantastiska karaktärer, samtidigt som den är väldigt smart och modern. Younger är en komediserie helt i min smak, och jag kan inte förstå hur jag kan ha missat den. 
 
 
Det bästa och sämsta med säsongen 
 
Som sagt tycker jag verkligen om att serien är lättsam - men eftersom vi fick försmak av de känslor serien faktiskt kan innehålla i de sista avsnitten, vill jag ha mer av det. Alltså vill jag kanske säga att det sämsta är att det är för lättsamt stundvis. Tycker även ibland att serien tappar vad den pratar om. Att vissa aspekter flyger förbi alldeles för fort. Det bästa med säsongen var Lizas försök att passa in, vilket var otroligt underhållande att följa. Sedan tyckte jag även om alla förhållanden Younger visade upp - både romantiska och vänskapliga. 
 
Säsongens bästa och sämsta karaktärer
 
Liza är självklart säsongens bästa karaktär. Först och främst eftersom att hon får mest skärmtid, men även för att hon är har mest kött på benen i och med karaktärsutvecklingen. Tycker om att se kontrasterna mellan hennes unga och äldre liv, med kläder och så vidare. Säsongens sämsta karaktär däremot måste jag faktiskt tilldela hennes dotter, Caitlin. Tyckte egentligen inte det fanns någon anledning överhuvudtaget att inkludera henne, och jag tyckte verkligen att det var skönt att scenerna med henne minskade. Utifrån vad vi fick med skype-samtalen, tyckte jag även att hon verkade vara lite konstig. Vi får se. Hon kommer vara med mycket mer i den andra säsongen. 
 
Övriga tankar 
 
Jag vet faktiskt inte vad jag tycker om Josh och Liza längre. Älskade dem från en början, men han känns alldeles för ung. Alltså - det är inte åldersskillnadens fel, det är hans mognad. Younger har faktiskt övertalat mig att jag vill ha ett förhållande mellan Liza och Charles istället, trots att jag verkligen i så fall skulle sakna Josh. Vill att båda ska vara med i serien. Sedan skulle jag helst vilja att Liza berättade för en till person om sin ålder denna säsong - kanske Charles? Eller Kelsey? Tyckte verkligen om att Josh fick reda på det. Fler önskemål för uppkommande säsonger är att Liza och Dianas förhållande ska utvecklas ännu mer, samt att vi får lära känna ett par nya karaktärer. 
#1 - Felicia

Älskar Josh men team Charles always! 😍

Svar: Men jaa!!!
Emelie Karlsson

#2 - Hanna

Åh älskar Younger och det lättsamma! Plöjde de fyra första säsongerna i våras och blev lagom frustrerad när jag var tvungen att vänta på säsong fem sen.

Svar: Ja - jag kommer nog vara ikapp med Younger om någon dag, och då är snart säsong fem över och jag måste också vänta! Fast på säsong sex då.
Emelie Karlsson