Just nu

 
Eftersom jag inte uppdaterar er så mycket just nu, så kanske ni inte riktigt vet vart jag ligger gentemot alla mina serier, böcker och filmer. Vad passar då bättre i dessa stunder än min just nu-lista? Detta är en lista jag har besvarat ett antal gånger, och som nu Elsa brought back i ett inlägg. Turligt nog, för annars hade jag nog inte skrivit det här inlägget nu. Jag hoppas i alla fall att dessa svar ger er en uppfattning kring mitt liv med det fiktiva just nu. (Har valt att exkludera några frågor denna gång). 
 
Favoritserie just nu?
 
Vi kan först och främst nämna att jag i princip bara kollar på tre serier just nu - The Bold Type, Sharp Objects och The Outpost. Har andra på mitt schema också, självklart, men de har jag valt att vänta tills säsongerna är slut för att sedan maratonkolla allt. Så av dessa två måste jag nästan säga att The Outpost är min favoritserie just nu, konstigt nog. Tycker avsnitten är jätte underhållande, vilket är precis vad jag är in the mood för just nu. Sharp Objects är dock också en helt fantastisk serie hittills. 
 
Den serie du ser fram emot varje vecka just nu? 
 
Om jag ska vara ärlig så måste jag faktiskt säga att jag inte ser fram emot någon serie varje vecka just nu. Det är egentligen ingen serie på mitt serieschema som jag tycker om så mycket att jag längtar efter avsnitten av. Men jag måste väl ändå säga The Bold Type. Tycker denna säsong är en enorm besvikelse, men det är ändå den serie vars avsnitt jag klickar snabbast på för att få se. 
 
Serie du ser fram emot just nu? 
 
Jag har skrivit ett par inlägg på de serier som kommer i höst - men jag känner att jag behöver göra det igen. Just nu har jag ingen uppfattning överhuvudtaget på vad som snart komma skall. (Så ni kan snart se fram emot ett sådant inlägg). Men vad jag först och främst ser fram emot är Medici: Masters of Florence andra säsong som kommer i oktober. Av nya serier, om jag hoppar alla midseason serier av t.ex abc, så ser jag främst fram emot You och Jack Ryan. 
 
 
Serie som helst kan avslutas just nu? 
 
Alla Arrowverse-serier förutom Arrow, hehe. Har slutat kolla på alla förutom Supergirl och Arrow (vet inte om jag kommer plocka upp dem igen, dock, men i skrivande stund existerar dem inte på min serielista). The Flash skulle jag antagligen kunna stå ut med, men Legends of Tomorrow? Blir irriterad bara jag tänker på serien. Och om den skulle läggas ned skulle jag inte känna "att jag missar något", eftersom jag försöker se alla serier i dessa kategorier. 
 
Favoritpar/vänskap/karaktär just nu? 
 
Denna fråga brukar egentligen vara tre separata, men eftersom jag könner mig så långt borta från serier just nu tänkte jag att jag kunde slå ihop dem. Ett favoritpar just nu måste jag väl tilldela Jane och Ryan i The Bold Type - förstår inte hur hon kan vara med Ben, när han finns. Hoppas det visar sig i den tredje säsongen att hon väljer honom (eller ingen alls?). Favoritvänskap just nu är nog Talon och Gwynn i The Outpost. Favoritkaraktär är kanske Plum i Dietland. 
 
Film du ser fram emot just nu? 
 
Det här kommer jag också skriva ett eget inlägg om inom en snar framtid, eftersom det består av så många filmer. Men om jag ska benämna de tre filmer jag ser fram emot mest i skrivande stund så är det i 1. kategori "allmänt": Crazy Rich Asians, 2. kategori "superhjältar": Captain Marvel och 3. kategori "hallmark": Pearl in Paradise. (På tal om ingenting ska jag även försöka få upp ett inlägg med filmer jag har sett nyligen snart, råkade ju tydligen glömma att skriva en Fallout-recension när jag såg filmen förra veckan). 
 
Bok du läser just nu?
 
Idag, den 9 augusti, har jag har inte läst en bok på ungefär två månader. Kanske en och en halv. Det känns helt sjukt, men så är det. Jag har tänkt att jag ska komma tillbaka till läsandet igen, men det går liksom inte. I augusti tänkte jag att det skulle vända, men har nu inte ens öppnat en bok på nio dagar. Har dock planerat att börja läsa ikväll igen, så vi får se hur det går. Ska nog försöka mig på Girl Made of Stars eller The Summer of Us. Tror jag kan ta mig igenom de snabbt. Annars kanske jag försöker ta mig igenom de senaste Shadow Market-novellerna. Bara jag läser något.