Vilken är den bästa Captain America-filmen?

Nu har jag kollat om de tre Captain America-filmer som existerar - The First Avenger, The Winter Soldier och Civil War. Därför tänkte jag nu att jag kunde fixa en liten topplista över dessa tre filmer, både för mig och för er. Är stensäker på vilken film jag tycker om bäst - men jag måste även säga att alla tre antagligen skulle placera sig på en topp tre av alla Marvel-filmer för mig, så ingen är dålig överhuvudtaget.
 
 
 
     The First Avenger
 
The First Avenger, den första Captain America-filmen, är en av de Marvel-filmer jag har sett flest gånger. Jag har aldrig blivit besviken. Tycker att det här är en riktigt bra berättelse om hur Captain America blev Captain America, samt ett bra upplägg för nästkommande filmer. Allt känns otroligt välplanerat redan här, och det här är enbart den femte filmen MCU skapade. Det bästa med The First Avenger är för mig hur känslosam den är. Med Peggy och Bucky. Fantastiskt. 
 
 
 
 
     Civil War
 
På en andra plats hittar vi Civil War, den tredje och senaste Captain America-filmen. Det här är en film som jag faktiskt kollade om för första gången den här veckan, vilket känns helt sjukt. Har sett de flesta mcu-filmer minst två gånger. Men jag måste faktiskt säga att jag blev otroligt positivt överraskad denna andra gång jag såg den, då jag nästan tyckte om den mer den här gången än den första. Detta är en riktigt, riktigt bra film. Mitt enda klagomål är väl att det känns mer som Iron Man 4 än Captain America 3. 
 
 
 
 
     The Winter Soldier
 
På en första plats hittar vi inte bara min favorit bland Captain America-filmerna - nej, vi hittar även min favorit bland alla mcu-filmer och min favoritfilm överlag. Det här är en film jag kan kolla på om och om igen utan att tröttna på, en film som enbart blir bättre varje gång jag ser den. Älskar att den inte är lika flashig som superhjältefilmer brukar vara, utan att den känns mer spionage-esque. Älskar även att de får med Hydra i den här med. Och Peggy. Och Bucky. Inget slår The Winter Soldier, helt enkelt.