Serierecension | Cooper Barrett's Guide to Surviving Life

 
 
     Handling
 
Wouldn’t it be great to have a friend who has made all the mistakes in life there are to make, and then tells you exactly where he went wrong, so you don't have to? Cooper Barrett's Guide to Surviving Life is a comedy that explores what we all go through on our way to figuring out what life is all about. As Cooper struggles to survive each of life’s many challenges – a night in jail, an inappropriate text he never should have sent, an ill-advised household pet – he will guide us through the often-messy, always-hilarious ordeal, so that our lives don’t have to be nearly the entertaining disaster that Cooper’s is turning out to be.
 
 
     Recension
 
Oj vad positivt överraskad jag blev av Cooper Barrett's Guide to Surviving Life. Kollade enbart på serien eftersom att jag ville se Deceptions Jack Cutmore-Scott i något annat än just Deception, jag trodde verkligen inte att det här skulle vara så bra som det faktiskt var. Är helt förkrossad över att det enbart finns tretton avsnitt av hela serien! Skulle kunna se oändligt med avsnitt av denna fantastiskt lättsamma serie med Cooper Barrett vid rodret.
 
 
Det bästa med serien
 
Det bästa med Cooper Barrett var för mig hur lättsam den var. Det är en sådan serie som gör en genuint glad, som verkligen rensar huvudet på alla jobbiga tankar. Det är alltså en väldigt skön serie att kolla på, med många skratt. Jag tycker även om hur varje avsnitt börjar med en jobbig situation, och att serien sedan förklarar hur de kom dit, för att sedan avslutas med tips för att undvika liknande situationer. Allt är väldigt tillfredsställande. 
 
 
Det sämsta med serien
 
Att den var så kort! Seriöst - det är egentligen det enda negativa jag kan komma på med Cooper Barrett. Det känns verkligen som en sådan serie där tv-bolaget förstörde. Att dem inte bidrog med tillräckligt mycket publicitet, och att den därför blev nedlagd. Det finns många bra komedier som har avslutat på det sättet. Så, det sämsta med serien är att det inte finns fler avsnitt. 
 
 
Seriens bästa och sämsta karaktär
 
Seriens bästa karaktär är ganska överlägset titelkaraktären för mig, Cooper. En anledning bakom detta är självklart för att han spelas av Jack, men även för att han är så härlig. En sådan människa en verkligen skulle vilja känna i verkligheten. Jag tyckte även om Kelly, främst eftersom att hon växte så mycket genom seriens gång. Seriens sämsta karkatär måste nog vara Neal. Tycker inte riktigt att vi fick veta tillräckligt mycket om honom, och jag tyckte inte om hans porr-avsnitt. 
#1 - Lena

Har inte hört talas om denna innan tack för tipset!

#2 - Elsa

Nu blev jag nyfiken på den här. Aldrig hört talas om varken serien eller skådespelaren!

#3 - Seriereflektioner - en blogg om TV-serier

Jag har velat se den sååå länge men har velat vänta tills den kommer till Netflix eller nåt! Justin Bartha <3

Svar: Jaaa se den<3!!!!!! Så himla mysig och rolig! Synd bara att det enbart finns 13 avsnitt :(
Emelie Karlsson