Mina 5 favoritkaraktärer i MCU

Nu är det dags för en liten topplista över mina fem favoritkaraktärer i marvel cinematic universe. Detta är en lista som ändras lite hela tiden, så detta är självklart mina absoluta favoriter just nu. Denna lista kan även visa på hur fantastiska Marvel är på att hitta rätt skådespelare för karaktärerna. Fantastiskt! Listan är inte i kronologisk ordning. 
 
 
 
Gamora
 
Har alltid sagt att jag tycker Gamora används på fel sätt i Guardians of the Galaxy, och det tycker jag fortfarande. Det är inte många scener med henne som inte handlar om hennes relation med Peter. Men i dessa scener, som inte handlar om relationer, är hon fantastisk. Gamora är så himla cool! Det bästa är att jag även tror vi kommer få se mer av detta i Infinity War, då hon är Thanos 'dotter'. Längtar. 
 
 
 
 
Captain America
 
Captain America var min första favorit, och kommer nog alltid vara med på dessa listor. Det som verkligen drar med till Steve är hans ofantligt stora hjärta. Han har alltid plats för Bucky till exempel, och Peggy. Han bryr sig verkligen, och det kan jag verkligen uppskatta. Kommer bli hemskt att behöva säga farväl till Steve Rogers. 
 
 
 
 
Rocket Raccoon
 
Det här är en ny förälskelse faktiskt. Om ni hade frågat mig om denna lista innan jag kollde på Guardians of the Galaxy vol. 2 hade Rocket inte varit med. Men han är verkligen en intressant karkatär, speciellt i den andra filmen. Vi fick se lite mer av dess personlighet, vilket var kul! Vi fick se känslor, och vi fick fantastisk humor. Rocket är en stor favorit hos mig just nu. 
 
 
 
 
Spider-Man
 
Precis som Rocket Raccoon så är Spider-Man en ny favorit hos mig. För vi har nu våran MCU Spidey, och han är helt fantastisk. Älskar att han är yngre, älskar att hans personlighet förgyller scenerna han är med i. Det känns verkligen som att Tom Holland lyser igenom i Peter Paker - det är hjärtvärmande. Kommer bli kul att se mer av vår nya Spider-Man nu i Infinity War, och i nästa Homecoming. 
 
 
 
 
Scarlet Witch
 
Sist men inte minst hittar vi Scarlet Witch. Listans starkaste karaktär. Tycker tyvärr att Scarlet Witch är rejält underpowered i filmerna, men tror detta verkligen kommer att ändras i Infinity War. She's going to snap. Skulle vara jätte kul att se en House of M film med Elizabeth Olsen och Scarlet Witch med. Älskar hennes krafter, älskar potentialen med hennes karaktär. Älskar Scarlet Witch!