Första intryck | Siren

 

1.01 Pilot 
 
Det här var intressant! Tycker verkligen om att Siren är en serie som inte romantiserar mytologiska varelser, utan faktiskt porträtterar dem på ett rått sätt. För här får vi faktiskt se vår huvudkaraktär attackera människor, äta djur. Tycker det är jätte kul att det faktiskt görs på detta sätt. Tycker även verkligen om att serien utspelar sig i en liten kuststad, som har historia av sjöjungfrur/sirener. Betyder detta att det finns mer av dessa varelser som redan lever i staden? Kommer bli jätte roligt att se hur den här serien utvecklas.
 
Det här var mitt sista första intryck för alla midseason-premiärer. Nu är det istället dags för min topplista på alla nya premiärer som har kommit. Först till skillnad från alla andra år, så tänker jag göra topplistor för vintern/vårens nya premiärer (dessa serier!), sommarens nya premiärer och hösten/vinterns nya premiärer. Det blir alltså tre topplistor istället för en. Om ni vill läsa alla mina första intryck inför det första topplistan, hittar ni dem här nedanför. Alla serier som inte står nedskrivna här nedanför, har alltså blivit exkluderade från min topplista. Den enda som ska vara med på topplistan, men saknas här nedanför, är Grown-Ish.