Filmrecension | Pitch Perfect 3

 
 
 
 
Handling 
 
After the highs of winning the world championships, the Bellas find themselves split apart and discovering there aren’t job prospects for making music with your mouth. But when they get the chance to reunite for an overseas USO tour, this group of awesome nerds will come together to make some music, and some questionable decisions, one last time.
 
Mina tankar
 
När den andra Pitch Perfect filmen släpptes för tre år sedan blev jag intresserad. Då valde jag att se både den första och den andra efter varandra, och jag tyckte att båda var helt fantastiska. Därför var jag nu väldigt exalterad över att det skulle komma en tredje och troligtvis sista. Vad skulle de hitta på för roligt den här gången? Svaret blev tyvärr ingenting alls, för Pitch Perfect 3 är lite av en katastrof. 
 
Mitt främsta problem var att det inte alls kändes som Pitch Perfect, förutom all hemsk queerbaiting som har hängt med denna filmserie hela vägen. Det kändes överlag inte som att detta var en film som handlade om musik - eller egentligen ingenting alls, för det var en väldigt händelsefattig film. Det kändes som en dålig, billig komedi. Speciellt när huvudaspekten med filmen var kidnappningen av bellas. Pitch Perfect 3 känns som en onödigt dum film, och förstör tyvärr minnet av vad som tidigare var en kul duologi.