Filmrecension | Jumanji: Welcome to the Jungle

 
 
 
 
     Handling 
 
In a brand new Jumanji adventure, four high school kids discover an old video game console and are drawn into the game's jungle setting, literally becoming the adult avatars they chose. What they discover is that you don't just play Jumanji - you must survive it. To beat the game and return to the real world, they'll have to go on the most dangerous adventure of their lives, discover what Alan Parrish left 20 years ago, and change the way they think about themselves - or they'll be stuck in the game forever, to be played by others without break. 
 
 
     Mina tankar
 
Innan jag kollade på Jumanji: Welcome to the Jungle hade jag inga förväntningar. Allt jag hade sett om filmen i förhand var att Karen Gillans karaktär kändes onödigt lättklädd för ett spel i en djungel, och att det fanns en otrolig obehaglig kyss mellan Gillan och The Rock i filmen. Men wow - vilken positiv överraskning det här visade sig vara! Det kändes verkligen som Jumanji var en film som skapades för att underhålla. För att tilfredställa. Inget var för komplext, inget kändes onödigt eller överdrivet. Det var en väldigt lagom film - vilket i detta fall var så skönt. Utöver denna lätthet, var Jumanji även en oväntat rolig film. Jack Black och Kevin Hart briljerade verkligen med det komiska. Så sammanfattningsvis måste jag verkligen säga att det här var en välkommen överraskning. Jumanji: Welcome to the Jungle är en väldigt tillfredställande film att kolla på, som nästan presterar på alla plan. 
 
 
#1 - Flisan

Denna vill jag se :D

#2 - Lena

Jag måste hålla med hade inte väntat att den skulle vara så rolig. Lättklädd hmm är inte en majoritet av kvinnorna i spel det idag. Oavsett tyckte jag dem spelade osäkra tonåringar perfekt!

Svar: Ja, men sedan finns det skillnad på lättklädd och lättklädd. Det behöver inte vara sexualiserat för det. Och jag tycker ändå att spel har blivit bättre med sina värderingar, t.ex. Overwatch nu. Men i alla fall, tyckte det var kul att Jumanji valde att ifrågasätta spel med t.ex. "lättklädd i djungel med djur och kryp".
Emelie Karlsson