Den lilla listan om film

 
 
En kan tro att jag är beroende av Gillafilm - och det kanske jag även är - för nu är det dags att återskapa ännu en fantastisk lista som Elsa har skapat. Hennes svar kan ni hitta här. Listan består av åtta (nio i originalet) frågor som uppdaterar er lite kring vad jag har sett på den senaste tiden, och lite mina filmplaner i framtiden. Tycker det är ett roligt sätt att informera på! Så här kör vi.
 
 
Senaste filmen jag såg
 
New In Town var den senaste filmen jag såg. Kollade på den igår när jag ville ha något snabbt och lättsamt. Tyckte faktiskt om den oväntat mycket! Utifrån alla recensioner jag hade läst verkade detta inte alls vara något bra, men den var verkligen perfekt igår. Var allt jag ville ha. 
 
 
Senaste filmen jag såg på bio
 
Det måste ha varit Ready Player One som jag såg i slutet av mars. Det finns en hel recension på filmen om ni vill läsa den, men jag kan säga att jag i alla fall tyckte den var bra. Det var en väldigt snygg film, och något jag antagligen kommer att vilja se igen i framtiden. 
 
 
 
 
En relativt ny film jag sett nyligen (men inte på bio)
 
Birthmarked kollade jag på förra veckan, och den är väldigt ny. Kollade enbart på filmen på grund av Matthew Goode, annars hade jag nog aldrig tänkt tanken att faktiskt kolla på något sånt här. Vet fortfarande knappt vad det var jag faktiskt såg. Men en recensioner kommer snart på den i alla fall. 
 
 
En gammal film jag har sett nyligen
 
För att inte nämna New In Town igen får jag väl nämna alla äldre Marvel-filmer jag har sett på den senaste tiden. Jag har kollat på Captain America ett till tre, Guardians ett och två, Ant-Man och Spider-Man Homecoming. Har bloggat om alla dessa i veckan, vad jag tyckte om dem, så det kan ni checka in om det är något ni vill veta. 
 
 
 
 
Roligaste filmen jag har sett nyligen
 
Jumanji! Hade inga förväntingar överhuvudtaget men den var så rolig! Hade verkligen inte förväntat mig det. Det finns en hel recension på denna film med på min blogg, men som sagt - det var en otroligt underhållande film och verkligen den roligaste filmen jag har sett nyligen. 
 
 
Mest jobbiga/tragiska filmen jag har sett nyligen
 
 
Den jobbigaste filmen i alla fall som jag har sett nyligen var I Tonya, som nästintill enbart består av abuse. Det var väldigt jobbigt att se på, och antagligen även väldigt tragiskt att uppleva. Tyckte filmen överlag var väldigt obehaglig, så den passar verkligen in i denna kategori. 
 
 
 
 
En biofilm jag ser fram emot
 
Ingen kan väl egentligen förstå hur mycket jag ser fram emot Infinity War. Har så otroligt mycket känslor gentemot detta event, och Marvel överlag. Finns inte mycket som betyder så mycket för mig som detta. Om tolv dagar idag kommer jag ha sett filmen, och kommer antagligen ingå någon typ av ide. Ugh, vad nervös och känslosam jag är gentemot detta. 
 
 
Tre gamla filmer jag vill se 
 
Den film som står längst upp på listan just nu är Lost City of Z, främst på grund av Tom Holland. Kommer förhoppningsvis att se på denna film ikväll eller imorgon. Sedan är det två filmer jag ska kolla om i en snar framtid, och det är Avengers och Age of Ultron. Får se när det häner. Innan Infinity War i alla fall. 
#1 - Denise Taylor

Får gåshud när jag tittar på trailern för Infinity War :O OMG måste se den på bio!!

#2 - Elsa

Ser enormt mycket fram emot Infinity War nu! Är det den nya Jumanji du såg? Eller den gamla?

Svar: Den nya!
Emelie Karlsson